נפתח בבדיחה קצת מוכרת, על האיש שעולה לגן עדן ורואה בפתח שתי כניסות. מעל הכניסה הראשונה תלוי שלט שעליו כתוב "כאן עומדים בעלים שהנשים שלטו בחייהם" ובשלט כתוב, "כאן הכניסה לבעלים שהם עצמם שלטו בחייהם". בכניסה הראשונה משתרך תור ארוך ביותר ובכניסה השנייה עומד רק אדם אחד. האיש שלנו מחליט לקצר את התור לגן עדן נעמד בתור הקצר של הכניסה השנייה, פתח בשיחה עם האדם שעמד שם וניסה לברר מה הוא עושה שם. האדם משך בכתפיו, תמהה על ההתעניינות והפטיר בנונשלנטיות "אשתי אמרה לי לעמוד בכניסה הזו". מתברר כי לא רק בגן עדן ידן של הנשים על העליונה, אלא גם בכל הקשור למודעות לנושא הבריאות ואף לנכונות ליישם את הדברים. סקר שנערך לאחרונה באמצעות מכון המחקר Market Watch אשר בדק את מידת החשיפה של הציבור לכתבות בנושא בריאות בכלי התקשורת ואת השפעתן על ההתנהגות, גילה כי רוב גדול מאוד של
יתכן שהאדישות של הגברים מעידה על כך שחלק מתפישת הגבריות קשורה לכוח ולעוצמה ולתחושה של חוזק גופני ונפשי, תוצר של הרבה שנות יחסי ציבור למאצ'ו הישראלי. אצל גברים ככל הנראה ישנה הכחשה של כל תחום הבריאות והמודעות למחלות והם חושבים במושגים של אם לא נקרא עיתונים נהיה בריאים או מי שקורא הוא מודאג, לכן מעדיפים להעיד על עצמם כאדישים לנושא. בהקשר זה ראוי לציין כי על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תוחלת החיים של הנשים בישראל עולה על הגברים והיא עומדת על 82.3 שנים לעומת 78.3 אצל הגברים. מאז ומתמיד הייתה תוחלת החיים בקרב נשים גבוהה יותר מאשר בקרב גברים בכמה שנים טובות ואף בעשור האחרון גדל מעט הפער. אם נצא מנקודת הנחה כי מנתוני הסקר ניתן להשיק גם על מהלך החיים עצמם נוכל לומר בוודאות כי נכונותן של הנשים לקבל מידע וליישם אותו, באה לידי ביטוי גם בהמלצות של
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה