יום שישי, 29 ביוני 2012

המלצת קריאה - ב - Shivuk – TheMarker

המלצת קריאה


הסופר האמריקאי אורסון סקוט קארד הוציא לאור בשנת 1985 סידרת ספרי מדע בדיוני עטורת פרסים, שהראשון בהם נקרא "המשחק של אנדר". באחד מספרי ההמשך, גיבור הספר אנדרו ויגין, אשר הוביל ניצחון במלחמה כנגד גזע חייזרים תבוני, מחליט לפרוש מחיי הצבא וחותר לשיחות שלום בין גזעים שונים החיים בעולם, באמצעות פריסת משנתו ודעותיו ברשת המידע. שנים ספורות אחרי כתיבת הספר, הפכה רשת המידע של אורסון סקוט קארד ממדע בדיוני למציאות ממשית שנקראת רשת האינטרנט. בסוף שנות ה-90 של המאה העשרים הפכה רשת האינטרנט לגורם משמעותי להתפתחות כלכלית ותרבותית בכל רחבי העולם.






לעתים אני נשאלת מה ההבדל בין רשת חברתית כמו פייסבוק לבין כלי תקשורת אינטרנטיים אחרים. כאן בדיוק טמון ההבדל התהומי והפשוט לכאורה. ברשת חברתית האנשים הרגילים, כלומר ציבור הצרכנים הם אלו ש"עושים" את החדשות וזה סוד הצלחה המסחררת שלה.

החדשות שמיוצרת ברשת חברתית דומות לתוכנית טלוויזיה עתירת רייטינג, שמבקריה טוענים נגדה שהיא צהובה מדי. אבל תוכניות מעין אלה פונות למכנה משותף רחב ככל האפשר. הן בנויות מתמהיל של מסרים עממים ופשוטים המתובלים, באפיזודות מרגשות של שמחה ועצב וזה סוד הרייטינג שלהן. המדיה החברתית לקחה את התמהיל הזה כמה צעדים נוספים קדימה וכאן טמון סוד הפופולריות שלה. אפיזודות עצובות ומשמחות מהחיים, עטופות במסרים עממיים ופשוטים שמדברות למכנה משותף רחב מאוד שהאנשים עצמם יוצרים כי הם מספרים על החיים האמיתיים שלהם.

לקריאת המאמר המלא לחצו על השורה הבאה:
Shivuk – TheMarker - מדיה חברתית לעסקים: מורה נבוכים - אינטרנט

אין תגובות: