יום ראשון, 6 ביולי 2014

סגנון - עוד במגזין nrg - ...חום יולי אוגוסט: איך תימנעו

סגנון - עוד במגזין nrg - ...חום יולי אוגוסט: איך תימנעו

המניעה מתבצעת על ידי צמצום החשיפה לשמש, לבישת בגדים ארוכים ו/או כובעים רחבי שוליים בעת חשיפה לשמש, שימוש במסנני קרינה (עם ערך של הגנה מפני השמש SPF של 15 לכלל האוכלוסייה ושל 30 למי שבסיכון גבוה או עם עור בהיר ו/או עם ריבוי שומות ושימוש בהם (מריחה או התזה) כל שעתיים בעת החשיפה לשמש. 

מיטות שיזוף או מנורות שיזוף – מחקרים רפואיים מצאו כי קיים סיכון מוגבר במיוחד (ברמה של כמעט הכפלת הסיכון) למי שהשתמש במיטות שיזוף בגילאי הבגרות או סביב גיל 20. בשל כך השימוש במיטות שיזוף נאסר בחלק גדול ממדינות אירופה מתחת לגיל 18 ובדומה לכך בחלק מהמדינות בארה״ב. 

גם בישראל, הותקנו בסוף חודש מאי 2014 תקנות האוסרות שימוש ב״מיטות שיזוף״ לילדים ובני נוער עד גיל 18  ועל מקומות המציעים חשיפה שכזו לשים שלטי אזהרה. לציין כי מזה שנים רבות קיימות תקנות המחייבות הצללה של איזורים נרחבים בבריכות שחייה ציבוריות וחובה על תלמידים ללבוש חולצה בעת פעילות הכרוכה בחשיפה לשמש כמו זו שנעשית בבריכה. 

שיעורי התחלואה במלנומה ממאירה של העור בישראל הם מהגבוהים בעולם, זאת למרות שבשנים האחרונות נראית מגמה של ירידה בהארעות בזכות פעילויות ההסברה של האגודה למלחמה בסרטן בביתי הספר ובקרב הציבור הרחב. 

אין תגובות: