יום שישי, 1 באוגוסט 2014

ותיקים ברשת - להיות ביחד בלי לצאת מהבית

ותיקים ברשת הוא מיזם העשרה וחברה של הג'וינט - אש"ל, המאפשר למבוגרים שממעטים או מתקשים לצאת מהבית – להשתתף במפגשים ובדיונים אינטראקטיביים בשלל נושאים ללא תשלום. המפגשים נערכים בטכנולוגיית שיחות ועידה בווידאו באמצעות האינטרנט. התכנית כוללת סדרות של מפגשים בנושאים שונים כגון: אקטואליה, קבוצות להעצמה אישית, מוזיקה, יהדות, ועוד. המפגשים אינם הרצאות, אלא מהווים כר לדיונים פוריים ומעניינים. מבוגרים רבים חווים הרבה פעמים בדידות. תחושה זו מתעצמת ככל שהם ממעטים לצאת מהבית ונהנים מפחות אינטראקציות חברתיות. במרבית המקרים הם ניזונים בעיקר מתקשורת חד כיוונית כגון טלוויזיה, וההזדמנויות לפתח שיחה על נושאים המעניינים אותם הולכות ופוחתות.

סקר חברתי משנת 2012 מצביע על כך שרק 23% מקרב הזקנים השתתפו בחוגים ואת מירב הזמן הפנוי הקדישו לצפייה בטלוויזיה וקריאה. הסקר הצביע גם על מגמה של התחברות לאינטרנט, וכיום יש ביותר מ- 50% מבתי הזקנים מחשב וחיבור לאינטרנט.


המשתתפים בתוכנית יכולים לראות זה את זה, לשמוע ולהשמיע, ליצור קשרים חברתיים עם אנשים חדשים ולפתח שיחה וגירוי אינטלקטואלי בנושאים שמעניינים אותם, וכל זאת ללא צורך לצאת מהבית. המשתתפים בתוכנית בונים לעצמם מחדש קבוצת השתייכות לפי תחומי עניין, יוצרים חברויות ומשתתפים בדיונים מעניינים ומפרים. בימים אלו של הלחימה בעזה במהלך מבצע צוק איתן, נערכים במיזם שידורים מיוחדים במתכונת חירום. 



לקבל תמיכה למשתתפי התוכנית "ותיקים ברשת" יש לפנות במייל: info@vatikimbareshet.org.il וגם בטלפון: 058-776-7866 לקבלת עידכונים על מגוון הפעילויות הבאות הנערכות בוותיקים ברשת ללא תשלום הירשמו בקישור הבא: http://bit.ly/1tcb11t. למיזם יש גם עמוד פייסבוק פעיל, אליו מומלץ להצטרף בלינק הבא:


אין תגובות: