יום שני, 29 בדצמבר 2014

פסוריאזיס היא לא מחלה מדבקת


תחת הכותרת "פסוריאזיס היא לא מחלה מדבקת" ערכה אגודת הפסוריאזיס הישראלית, המיוצגת במשרדנו, צעדה להגברת המודעות למחלה המתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני הגוף. בשל המאפיינים החיצוניים שלה, נקשרה למחלה סטיגמה לא נכונה ומוטעית שמדובר במחלה מדבקת. עובדה זו מאלצת רבים מהחולים להתמודד עם בושה ואפליה במסגרות שונות. אגודת הפסוריאזיס חרטה על דיגלה לפעול לשיפור איכות החיים של החולים מול משרד הבריאות, הביטוח לאומי, הכנסת והציבור הרחב וברוח זו נערכה הצעדה בשדרות רוטשילד בתל אביב בהשתתפות מבוגרים וילדים חולי פסוריאזיס, בני משפחה וחיות מחמד. הצועדים לבשו חולצות צהובות עם הכיתוב "פסוריאזיס היא לא מחלה מדבקת", החזיקו בלונים צהובים עליהם כתוב "פסוריאזיס לא מדבק" וכן שלט גדול עם המסר בעברית ובאנגלית. הצעדה התקיימה במזג האוויר החורפי והגשום והמשתתפים צעדו עם מטריות צהובות שהוכנו מבעוד מועד.

יונה מנטקה קציר, יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית מסרה בצעדה כי: "עם המחלה למדנו לחיות אך הדעה הקדומה גורמת לרבים מאתנו לתחושות קשות. נהוג לחשוב שבישראל יש כ -  120 אלף חולי פסוריאזיס, אך מספר זה היה נכון לפני עשור. בפועל מדובר על כ – 3% מהאוכלוסייה הכוללת ילדים ומבוגרים, לכן להערכתנו ישנם בישראל היום, כ – 240 אלף חולים, ובגלל הבושה הם לא פונים לתמיכה ואולי גם לא לעזרה רפואית. אני קוראת לחולים להצטרף אלינו לאגודה כדי שנוכל להיות חזקים יותר ביחד".

למרות המאפיינים החיצוניים חשוב לדעת כי פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת, אין כל מניעה לבלות עם אנשים המתמודדים עם פסוריאזיס במסגרות חברתיות, חינוכיות, תעסוקתיות או משפחתיות. אין גם צורך לחשוש מלאכול, לשתות מאותם כלי אוכל, או לבוא במגע עם סדינים, מגבות, ספות או מיטות. בוודאי שאין חשש לחבק, לנשק או לקיים מגע חברי, אינטימי או מיני עם חולה פסוריאזיס.


לאגודת הפסוריאזיס הישראלית עמוד פייסבוק רשמי אליו מומלץ להצטרף בלינק הבא: https://www.facebook.com/psoriasis.org.il ניתן גם לפנות למוקד הטלפוני של אגודת הפסוריאזיס המאויש 24 שעות ביממה בטלפון שמספרו 03-6247611. עוד מידע על המחלה ניתן לקרוא באתר האגודה הנמצא בלינק הבא: http://www.psoriasis.org.il/







אין תגובות: