יום שני, 6 ביוני 2016

קייטנת כייף, ריפוי והעצמה במקום הנמוך ביותר בעולם

אגודת הפסוריאזיס הישראלית יוזמת בחופש הגדול קייטנת ריפוי והעצמה בים המלח המיועדת לילדים המתמודדים עם מחלת הפסוריאזיס. במהלך תקופת הקייטנה שוהים הילדים בבית מלון עם פנסיון מלא, משתתפים בפעילויות חברתיות המותאמות לגילם ונחשפים לשמש בהשגחת רופא. פעילות הקייטנה כוללת גם מפגשי העצמה וחיזוק הרוח בהנחיית צוות מדריכים מתנדבים המתמודדים בעצמם עם מחלת הפסוריאזיס. חלק מהפעילות בקייטנה היא בסבסוד אגודת הפסוריאזיס והשהייה בהשתתפות חלקית של קופת החולים במסגרת סל הבריאות ומיועדת לילדים מגיל 8 ועד 18.



מחלת הפסוריאזיס מופיעה אצל כ - 3% מקרב האוכלוסייה, הכוללת גם ילדים ומתבטאת בקשקשת על פני הגוף. המיקום האופייני הוא במרפקים, בברכיים ובעור הקרקפת. החשיפה ההדרגתית לקרינה העל סגולה העשירה בקרני UVA בים המלח שהוא המקום הנמוך ביותר בעולם, מהווה טיפול טבעי ויוצרת הטבה ניכרת. בשל המאפיינים החיצוניים של מחלת הפסוריאזיס, נאלצים רבים מהילדים להתמודד עם אפליה ונידוי חברתי שכן למחלה נקשרה סטיגמה לא נכונה שמדובר במחלה מדבקת. במהלך הקייטנה לומדים הילדים לחיות עם המחלה, להתחזק ולחזק אחד את השני בנושא הדעות הקדומות כך שהקייטנה מעבר להיותה תקופת ריפוי היא גם פלטפורמה משמעותית להעלאת הביטחון העצמי של הילדים.



קייטנת הריפוי נפתחת ב – 7 ביולי 2016, נמשכת כשבועיים וחצי ומופעלת על ידי צוות רפואי - מקצועי הפועל בהתנדבות מדי שנה על שם חיותה רומם ז"ל. לקייטנה אישור ממשרד החינוך וביטוח ויכולים להשתתף בה ילדים ובני נוער מכל רחבי הארץ, חברי כל קופות החולים. להרשמה יש לפנות למוקד הטלפוני של אגודת הפסוריאזיס שמספרו 03-6247611. המוקד מאויש 24 שעות ביממה.




מידע נרחב על הקייטנה ועל המחלה ניתן לקרוא באתר האינטרנט של אגודת הפסוריאזיס בלינק הבא: http://psoriasis.org.il/ לקבלת עידכונים, מחקרים ואירועים מומלץ להצטרף לעמוד הפייסבוק של אגודת הפסוריאזיס הנמצא בקישור הבא: https://www.facebook.com/psoriasis.org.il

אין תגובות: